Forum voor alles wat met Speelplein Kwispeltje te maken heeft
Kwispels Kultuur Kuur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Speelplein Kwispeltje // zever
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ellen VdB
Site Admin

BerichtGeplaatst: 01-11-2010 21:39:05    Onderwerp: Kwispels Kultuur Kuur Reageren met citaat
Kultuur vormt de hoeksteen van de maatschappij en bij speelplein Kwispeltje is dat niet anders. Daarom mag een Kwispels Kultuur Kuur niet ontbreken op dit hippe en fonkelnieuwe forum.

Heb je onlangs een fantastische vernissage bij gewoond, een onbegrijpelijk theaterstuk aangeschouwd of onlangs nog een saai boek in brand gestoken zodat het op die manier toch wat spannender werd, laten het Kwispel weten. Zo selecteren we de troep weg met Kwispels Kultuur Kuur en houden we onze maatschappij puur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Annabel

BerichtGeplaatst: 02-11-2010 14:25:38    Onderwerp: Reageren met citaat
http://campo.ys.be/drupal/civicrm/event/info?reset=1&id=196

Voor de liefhebbers van experimenteel modern toneel, hangborsten en langharige grijsaards.
Niet meteen mijn smaak, mr het was te genieten.
Terug naar boven
Joost
Site Admin

BerichtGeplaatst: 03-11-2010 10:55:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Voor wie ik nog niet warm gemaakt had: Oblomow van Lazarus. Het stuk duurt 2u, maar heb me geen moment verveeld. Ook Koen De Graeve speelt erin mee en ok hij is nu nog steeds een beetje een hype, maar hij is gewoon supergoed.
Terug naar boven
diede
Site Admin

BerichtGeplaatst: 04-11-2010 11:18:14    Onderwerp: Reageren met citaat
ik heb het ook gezien en ergerde me zo nu en dan wel aan de oude man die de proloog brengt en ook de bodeverhalen op een 'grappige' manier voor zijn rekening neemt.
Enkel in het begin, als hij onopvallend achter het bed van de heer zit, kon hij me aan het lachen brengen!
voor zij die zin hebben morgen, ga ik in de minard naar betty en morris
geen idee of dat goed of slecht gaat zijn,
mieters!
Terug naar boven
Joost
Site Admin

BerichtGeplaatst: 07-11-2010 20:19:12    Onderwerp: Reageren met citaat
2 december is het museumnacht in Gent. Zijn er geïnteresseerden?

Heb ook eens zin om naar het STAM te gaan, uiteraard zou het leuker zijn moest er iemand meegaan. Voel je je geroepen laat mij iets weten.
Terug naar boven
Tim
Site Admin

BerichtGeplaatst: 08-11-2010 13:17:37    Onderwerp: Reageren met citaat
@joost: check!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
diede
Site Admin

BerichtGeplaatst: 09-11-2010 13:23:20    Onderwerp: Reageren met citaat
betty en morris was verschrikkelijk!
Terug naar boven
Joes
Site Admin

BerichtGeplaatst: 10-11-2010 10:11:43    Onderwerp: Reageren met citaat
verschrikkelijk goed?
Terug naar boven
Ellen VdB
Site Admin

BerichtGeplaatst: 10-11-2010 14:16:26    Onderwerp: Reageren met citaat
of verschrikkelijk inspirerend?
Terug naar boven
Joost
Site Admin

BerichtGeplaatst: 16-11-2010 12:59:39    Onderwerp: Reageren met citaat
toneel 'True West': met Stany Crets en Peter Van Den Begin. Gezien te Aalst.

Toneel gaat over twee Amerikaanse broers ( 1 scriptwriter en 1 leegganger). De broers passen op het huis van hun moeder, die op vakantie is. de scriptwriter is bezig met een project en wil dit verkopen aan een producer. Uiteindelijk vindt zijn broer dit niet zo moeilijk en schudt zelf een script uit zijn mauw. De broers zijn heel verschillend, maar blijken stiekem jaloers op elkaars leven en gaandeweg het toneel wisselen ze van personage.

Mijn mening:

Op zich best een interessant verhaal, waar wel iets mee te doen is. Maar slechts af en toe echt goede stukken gezien. Zowel Stany Crets als Peter van den Begin kunnen acteren (daar valt niet zoveel over te discussieren), maar het leek allemaal net niet serieus genoeg aangepakt. De overgangen van scene naar scene waren simplistisch en ook bij de muziekkeuze zijn vragen te stellen. Op een bepaald moment hebben ze zelfs de slappe lach op het podium en dat is toch wel een teken aan de wand dat ze het toneel toch niet voor de volle 100 procent hebben aangepakt.

Er waren echter mensen, die een staande ovatie gaven. Maar hoewel het stuk af en toe onderhoudend was, was er geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om mij recht te stellen.
Terug naar boven
Joes
Site Admin

BerichtGeplaatst: 16-11-2010 14:50:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Hareng Sauer: Ensor en de hedendaagse kunst

MSK/SMAK Gent

Het MSK en SMAK slaan de handen in elkaar en programmeren samen Hareng Sauer: Ensor en de hedendaagse kunst. De tentoonstelling kadert in een reeks evenementen in binnen-en buitenland die de 150e verjaardag van de geboorte van James Ensor (1860-1949) vieren en onderscheidt zich daarin door het oeuvre van Ensor te associeren met het werk van hedendaagse kunstenaars.

De tentoonstelling laat vooral het spel van continuiteit en 'losmaking' zien, wat consistent beoefend werd door de Vlaamse kunstenaar James Ensor. De continuiteit vindt men terug in het Naturalisme en Symbolisme dat zijn vroege werk kenmerkt, zoals de traditie van maskers en vermommingen, het grotesque en zijn gebruik van satire, en het thema van de CARNIVAL (inspiratie te vinden voor ons thema!) dat hij ontleende aan zijn jeugd in Oostende.
Zijn 'losmaking' herkent men in zijn innovatieve dramatisatie van licht en kleur. Ook zijn ontwikkeling van een nieuwe taal waarbij woorden zich aftekenen naast beelden om ruwe ideeen voor te stellen is opmerkelijk.

Voor 1 euro (!) kan je de tentoonstelling bezoeken waarvan een deel in het MSK (vooral werk van Ensor zelf)en een deel in het SMAK (Ensor als link met de hedendaagse kunst). Deze loopt nog tot 27 februari 2011.
Terug naar boven
Joost
Site Admin

BerichtGeplaatst: 17-11-2010 15:22:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Ben je zelf al geweest, anders ben ik wel geïnteresseerd.
Terug naar boven
Joes
Site Admin

BerichtGeplaatst: 17-11-2010 18:45:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik ben dinsdagvoormiddag geweest, maar ik wil eventueel wel een 2de keer gaan. Het is zeker de moeite. (Vooral het deel in MSK vond ik interessant, bij het deel in het smak waren er nogal veel kunstenaars die dingen naakt deden)
Terug naar boven
Joost
Site Admin

BerichtGeplaatst: 23-11-2010 16:10:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Joes schreef:
Ik ben dinsdagvoormiddag geweest, maar ik wil eventueel wel een 2de keer gaan. Het is zeker de moeite. (Vooral het deel in MSK vond ik interessant, bij het deel in het smak waren er nogal veel kunstenaars die dingen naakt deden)

Iemand zin om nu donderdag de 25e te gaan overdag (voor half 6, want dan heb ik les Wink)
Terug naar boven
Joost
Site Admin

BerichtGeplaatst: 07-12-2010 18:11:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Afgelopen donderdag was het museumnacht in Gent.

Op die avond hebben Tim en ik het STAM bezocht en het moet gezegd worden. Ik was zeer onder de indruk. Voor allen die geïnteresseerd zijn in geschiedenis is dit museum sowieso een must. Zit je ergens op Kot of ken je volk in Gent, dan is het nog altijd leuk want er zijn toffe linken met de woonplaatsen gemaakt in het museum, met (oude)kaarten enzo.

Een aanrader.

Wat het feestje achteraf veel minder was.

p.s.: Het museum bezoeken met Antwerpenaren in de buurt geeft het bezoek een extra iets. Steeds boeiend wat zij te zeggen hebben (en ze zijn er vooral zelf van overtuigd)
Terug naar boven
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Speelplein Kwispeltje // zever Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: