Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Vincent Site Admin
|
Geplaatst: 29-10-2010 10:55:36 Onderwerp: Film van de week |
|
|
|
Hier kan je de nieuwste films posten met een recensie ervan.Zo weten je mede-animatoren welke film de moeite is ! |
|
Terug naar boven |
|
|
Joost Site Admin
|
Geplaatst: 29-10-2010 11:02:34 Onderwerp: |
|
|
|
De laatste "nieuwe" film die ik gezien hebt is "Avatar: the last airbender".
Als fan van Avatar de tekenfilm, moest ik wel naar de levensechte film gaan zien. Hoewel ik geen fan ben van het lichtere genre keek ik toch uit naar deze film en de special effects, want ze hadden er veel geld in geinvesteerd.
Besluit: echt nen tegenvaller, special effects nul, uncle Iroh en Soka zijn niet eens grappig en Suko niet afschrikwekkend. De toffe delen uit de serie zijn geschrapt en trekt gewoon op niets.
KIJK NOOIT NAAR DEZE FILM!!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Joes Site Admin
|
Geplaatst: 29-10-2010 15:04:19 Onderwerp: Filmrecensie |
|
|
|
Avatar (den blauwe) door Joes Roosens
Awel er was eens een vent bij een leger en zijn leger valt binnen in een land (lees planeet) maar daar wonen al mensen. Maar toch wil het leger dit land hebben omdat ze denken er veel rijkdom te kunnen vinden dus moet de vent uit het begin infiltreren bij de blauwe inheemse bewoners van de planeet, maar langzaam aan krijgt hij respect voor die blauwe indianen en twijfelt hij aan zijn missie en... Weet ge eigenlijk ist gewoon Pocahontas maar dan met ontploffingen, CGI, spierballen, gevechten die doen denken aan de Ewok-aanvallen uit Star Wars en zonder de knappe blonde adonis John Rolfe. |
|
Terug naar boven |
|
|
diede Site Admin
|
Geplaatst: 02-11-2010 20:19:36 Onderwerp: |
|
|
|
De laatste film die ik gezien heb was Tekken en hij was slecht.
tip: Laat u dus niet overhalen ooit naar deze monsterlijke belediging voor één der vetste playstationspelletjes op aarde te kijken. Ik heb deze fout gemaakt en heb spijt.
Wel aan te raden is shoot 'em up, een leeghoofdige actiefilm over een man die slechteriken zonder reden afmaakt met wortels! Om u een beter beeld te geven van de verhaallijn, er is er geen, evenmin is er opbouw. In de eerste scène zet hij immers al schietend een kind van een wildvreemde deerne op de wereld. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joost Site Admin
|
Geplaatst: 03-11-2010 11:20:08 Onderwerp: |
|
|
|
Heb gisteren een filmdag gehad en er 3 bekeken (2 voor de 1e keer en 1 voor mss al de 3e keer). Een overzicht:
film 1: The Reader, Film over een relatie tussen oudere vrouw(Hannah Schmitz) en opgroeiende puber(Michael Berg) in Duitsland net na WO II. Na het verdwijnen van Hannah zien ze elkaar een paar jaar later weer in de rechtbank, Michael als rechtenstudent en hannah als beklaagde.
mijn mening: goede film, verwacht geen actie of stomme lollen. Maar ook geen overdreven morele meningen. Uiteindelijk wordt er vooral gefocust op de relatie van de hoofdrolpersonages en de gevolgen en oorzaken ervan. Kate Winslet is ook overtuigend.
next: Un long dimanche de fiancailles: Frans verhaal over de zoektocht van een vrouw naar haar geliefde, die meevecht in de WOI.
mijn mening: Ik stond er wat huiverachtig tegenover omdat ik dacht dat het echt wel een bleitfilm zou zijn, dit is enkel helemaal op het einde zo. Voor de rest aangenaam verrast. Typisch gefilmd in de Franse stijl (moeilijk uit te leggen wat dat juist is, maar het is herkenbaar) en ook met een stevige cast Dominique Pinon en zelfs Jodie Foster. Verwacht geen Amelie Poulain, want er zit meer actie in. Er zijn ook wel wat humoristische kwinkslagen te vinden.
Slotfilm: The Black Dahlia: misdaadfilm van net na de oorlog in de VS rond 2 politie-inspecteurs.
mijn mening: echt ne goeie film te lenen bij mezelf, maar je moet hem wel teruggeven. Voor de mannen: Scarlett Johansson doet er in mee, voor de vrouwen Josh Hartnett doet er in mee
Laatst aangepast door Joost op 03-11-2010 13:29:25; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Joes Site Admin
|
Geplaatst: 03-11-2010 13:25:37 Onderwerp: |
|
|
|
Deze film is nog niet uit maar wanneer hij uitkomt wordt het alvast mijn film van de week;
Ivory Tower is het regiedebut van de canadees Adam Traynor. De film is mede geschreven door rapper en pianist Gonzales. Verschillende canadese muzikanten zullen verschijnen in de film waaronder Peaches, Feist, Gonzales en de geniale Tiga. De trailer van de film dubbelt als de muziekvideo voor "I Am Europe" van Gonzales en kan u hier bekijken;
http://vimeo.com/13573398
De filmrelease is gepland voor deze herfst.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ivory_Tower_(2010_film)
http://www.imdb.com/title/tt1674708/ |
|
Terug naar boven |
|
|
Ellen VdB Site Admin
|
Geplaatst: 03-11-2010 16:35:52 Onderwerp: |
|
|
|
[quote="Joost"]Heb gisteren een filmdag gehad en er 3 bekeken (2 voor de 1e keer en 1 voor mss al de 3e keer). Een overzicht:
film 1: The Reader, Film over een relatie tussen oudere vrouw(Hannah Schmitz) en opgroeiende puber(Michael Berg) in Duitsland net na WO II. Na het verdwijnen van Hannah zien ze elkaar een paar jaar later weer in de rechtbank, Michael als rechtenstudent en hannah als beklaagde.
mijn mening: goede film, verwacht geen actie of stomme lollen. Maar ook geen overdreven morele meningen. Uiteindelijk wordt er vooral gefocust op de relatie van de hoofdrolpersonages en de gevolgen en oorzaken ervan. Kate Winslet is ook overtuigend.
next: Un long dimanche de fiancailles: Frans verhaal over de zoektocht van een vrouw naar haar geliefde, die meevecht in de WOI.
mijn mening: Ik stond er wat huiverachtig tegenover omdat ik dacht dat het echt wel een bleitfilm zou zijn, dit is enkel helemaal op het einde zo. Voor de rest aangenaam verrast. Typisch gefilmd in de Franse stijl (moeilijk uit te leggen wat dat juist is, maar het is herkenbaar) en ook met een stevige cast Dominique Pinon en zelfs Jodie Foster. Verwacht geen Amelie Poulain, want er zit meer actie in. Er zijn ook wel wat humoristische kwinkslagen te vinden.
Film 1: The Reader vind ik persoonlijk maar saaitjes! Hij duurt veel te lang om gewoon te zeggen: een duitse mevrouw steekt joden in brand in een kerk, daarna heeft de oude mevrouw seks met de jongen, die is later een beetje getraumatiseerd is. Tada!
en film 2 heeft maar een stom einde! ik moest er een beetje van overgeven...Het zou leuker geweest zijn moest haar vriendje alles nog weten, maar gewoon nog niets laten weten hebben omdat hij niet meer bij haar wil zijn! Voor de rest een prima film |
|
Terug naar boven |
|
|
diede Site Admin
|
Geplaatst: 04-11-2010 11:10:19 Onderwerp: |
|
|
|
film twee heb ik vroeger vaak gezien, ik vond hem best wel een mooi verhaal hebben en het einde vond ik, toen ik de film voor het eerst zag, verassend.
Jouw einde, mijn beste ellen, zou nogal bizar zijn, aangezien hij behoorlijk hard aan zijn ho denkt tijdens de oorlog. Maar het is zeker en vast een beter einde dan de mogelijkheid dat ze elkaar terugvinden en lang en gelukkig leven.
Een speelplein-einde zou betekenen dat ze elkaar allebei zoeken, net te laat overal aankomen, elkaar dus steeds net niet tegenkomen en uit frustratie beiden zelfmoord plegen, dit alles gedrenkt in een lekker jasje van slapstick. (Shakespeare had het ook zo gewild) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joost Site Admin
|
Geplaatst: 04-11-2010 13:34:37 Onderwerp: |
|
|
|
Film 1: The Reader vind ik persoonlijk maar saaitjes! Hij duurt veel te lang om gewoon te zeggen: een duitse mevrouw steekt joden in brand in een kerk, daarna heeft de oude mevrouw seks met de jongen, die is later een beetje getraumatiseerd is. Tada![/quote]
Maar eigenlijk valt zijn getraumatiseerd nog wel best mee (Als hij oud is). Maar idd, zoals ik al zei veel actie is er niet in terug te vinden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joost Site Admin
|
Geplaatst: 09-11-2010 12:38:48 Onderwerp: |
|
|
|
Opnieuw een film gezien dit weekend: The Road
Verhaal gaat over een tocht van een vader en zijn zoontje doorheen de VS. De VS dat helemaal in puin ligt door het einde der tijden. Op hun weg komen ze af en toe mensen tegen (goede en slechte)
mening: heel de tijd wordt er gefocusd op de relatie tussen vader en zoon, af en toe gebeurd er iets opwindend maar dit gaat meestal vlug voorbij. de film kruipt vooruit, maar veel te traag naar mijn mening. Ik zou hem geen tweede keer bekijken. |
|
Terug naar boven |
|
|
diede Site Admin
|
Geplaatst: 09-11-2010 13:20:12 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb dat boek gelezen en ik vond dat fantastisch!
daarna heb ik de film gezien en ik had het gevoel dat ik er langer over deed de film te bekijken dan om het boek te lezen
gisteren zag ik ook een apocalyptische film, downstream
het komt erop neer dat de olie zo goed als op is
een jongeheer rijdt met zijn magische auto door de woestijn op zoek naar Utopia terwijl hij met zijn hond praat, redt een vrouw, poept ermee, roostert uiteindelijk zijn hond, de vrouw sterft omdat ze mensenvlees had gegeten (er is ook een gekke vrouwenhandelaar die ze samen vermoorden, die me deed denken aan jack sparrow) uiteindelijk blijft hij alleen achter en bereikt de nucleaire stad, maar wordt helaas neergeschoten door een hele lelijke robot
de overgangen en beelden zijn vaak in snabben en beten, horten en stoten wat een beetje raar is, maar sommigen vast kunnen appreciëren
ik vind de film niet bijster goed tot zelfs slecht maar heb wel goed gelachen met het verschrikkelijke einde dat tegelijk zo formitastisch is! |
|
Terug naar boven |
|
|
Annabel
|
Geplaatst: 09-11-2010 20:33:07 Onderwerp: |
|
|
|
A beautiful mind is een aanrader! |
|
Terug naar boven |
|
|
Ellen VdB Site Admin
|
Geplaatst: 10-11-2010 14:23:54 Onderwerp: |
|
|
|
Annabel schreef: |
A beautiful mind is een aanrader! |
Daar ben ik mee eens!
Ik denk zelfs dat de prof van Wiskunde in hetzelfde schuitje zit als Nash want hij kijkt op sommige momenten zo verbaasd dat je zou geloven dat hij een paar dode familieleden ziet voorbij wandelen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Joost Site Admin
|
Geplaatst: 12-11-2010 13:11:57 Onderwerp: |
|
|
|
opnieuw 3 films gezien:
1) Vanilla Sky met Tom Cruise, Penelope Cruz en Cameron Diaz. Vreemde, zotte, interessante, boeiende film. Voor mensen die openstaan voor onrealistische input.
2) Indescent proposal met Demi Moore en Robert Redford. Ik dacht dat deze film nog wel boeiend ging zijn, maar helaas. Voor mensen die houden van vijftv-films (of was het Vitaya?) uiteraard met een goed einde.
3) Amistad met Anthony Hopkins en Morgan Freeman en van Spielberg. Velen zullen hem al gezien hebben op school. (perfecte film in kader van de driehoekshandel of afschaffen slavernij, dus veel gebruikt in geschiedenislessen). Maar los van zijn pedagogische waarde is het ook gewoon een goede film. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ellen VdB Site Admin
|
Geplaatst: 19-11-2010 17:14:32 Onderwerp: |
|
|
|
Canvas blijft canvas. Als u zich 's avond gezellig installeert in de sofa en het televisietoestel afstemt op Vlaanders Kunstigste Kanaal, weet u dat u geen Vitaya-achtige romantische comedie kunt verwachten.
Wel, ik nam onlangs dat risico en werd werkelijk aangenaam verrast! Fateless is de verfilming van de biografie van Imre Kertész (nobelprijswinnaar) over zijn dolle fratsen gedurende zijn verblijf in concentratie kampen tijdens WO II. In tegenstelling tot vele andere oorlogsfilms gaat Fateless niet alleen over 'la grande misère' in de concentratie kampen, maar laat ook het licht schijnen over positievere ontwikkelingen.
Fateless gaat over vriendschap, maten, makkers en ma..ik bedoel miserie! De hongaarse regisseur weet enkele puike beelden te schieten en met de nodige melodramatische muziek de perfecte sfeer te creeeren.
Wel raad ik deze film enkel aan aan saaiheidbestendige mensen, aangezien je enkele saaie stukken gaat moeten overbruggen. Maar voor de rest werkelijk top! |
|
Terug naar boven |
|
|